niedziela, 11 marca 2018

Pyszne batony orzechowo-kokosowe bez pieczenia

Dziś przedstawiam moje nowe ulubione batony. Są delikatne, słodkie i wręcz rozpływają się w ustach - posmakowały nawet mojemu Narzeczonemu, który zwykle kręci nosem na wszelkie zdrowsze wersje słodyczy.  Przygotowanie batonów jest banalnie proste - jedyna niedogodność konieczność namoczenia daktyli. Ja jakoś nigdy nie lubiłam tego robić i zwykle omijałam szerokim łukiem przepisy, które tego wymagały. Teraz jednak zamierzam to nadrobić :)
Z podanych składników wyszło mi 12 porcji.

Składniki:

  • 200 g daktyli
  • 120 g orzechów (u mnie 70 g włoskich i 50 g nerkowców) lub masła orzechowego
  • łyżka kakao (ja dałam karob)
  • 75 g wiórków kokosowych

Sposób przygotowania:

  • Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw na godzinę.
  • W międzyczasie pokrój orzechy i upraż je na patelni. Następnie zblenduj je na masło orzechowe (pomiń ten krok jeżeli używasz gotowego masła orzechowego).
  • Odsącz daktyle (staraj się to zrobić bardzo dokładnie, inaczej masa może wyjść za rzadka). Dodaj je do masła orzechowego i zblenduj na gładką masę. 
  • Dodaj wiórki i kakao oraz dokładnie wymieszaj.
  • Masę przełóż do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównaj masę i odstaw do lodówki na co najmniej godzinę (najlepiej na całą noc)
  • Po tym czasie pokrój masę na równe prostokąty. Gotowe batony możesz jeszcze polać rozpuszczoną czekoladą.
  • Gotowe batony przechowuj w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz