czwartek, 22 marca 2018

Chili con carne

Moją ulubioną kuchnią jest chyba kuchnia meksykańska. Piszę "chyba", bo moje upodobania wiele zależą od nastoju czy samopoczucia, jednak wydaje mi się, że w większości przypadków wybiorę właśnie meksyk.
Dziś przedstawiam moją wariancję na temat jednego z bardziej popularnych dań, czyli chili con carne. Mój przepis jest modyfikacją przepisu ze strony Kwestia Smaku.
Chili świetnie smakuje z domowym guacamole, jogurtem i pomidorkami. Dziś po raz pierwszy nie jadłam chili z ryżem czy nachosami, lecz z ziemniakami - jak najbardziej polecam to połączenie.


Składniki:

  • łyżka oliwy
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka kminu rzymskiego
  • łyżeczka suszonego oregano
  • pół łyżeczki pieprzu cayenne
  • 500 g mięsa mielonego
  • 300 ml passaty
  • pół łyżeczki miodu
  • czerwona papryka
  • pół papryczki chili
  • 3 suszone pomidory (suche)
  • 200 g czerwonej fasoli
  • 100 g kukurydzy
  • sól, pieprz, pół łyżeczki wędzonej papryki
  • ok. pół szklanki wrzącej wody

Sposób przygotowania:

  • Rozgrzej oliwę i zeszklij na niej cebulę pokrojoną w kostkę. W moździerzu rozetrzyj czosnek, kmin rzymski, oregano, cayenne, a następnie dodaj do zeszklonej cebuli. Smaż przez chwilę często mieszając, a następnie dodaj mięso mielone.
  • Smaż mięso przez ok 5 minut, a następnie dodaj passatę i miód. Przykryj patelnię i duś na średnim ogniu przez ok 15 minut. Od czasu do czasu zamieszaj. W między czasie pokrój paprykę w kostkę, a chilli i suszone pomidory w plasterki.
  • Dodaj paprykę, chilli i suszone pomidory. Gotuj pod przykryciem ok 10 minut.
  • Dodaj fasolę, kukurydzę i paprykę wędzoną oraz dopraw solą i pieprzem do smaku. Gotuj pod przykryciem przez kolejne 5 minut.
  • Pod koniec gotowania, stopniowo podlewaj wrzącą wodą aż do uzyskania pożądanej gęstości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz